Főoldal

Kiadvány

Czető Krisztina

Veszélyes üzem a katedra?

2009 áprilisában részt vettem a Tudományos Diákköri Konferencián Pécsett Az iskolai agresszió kezelésének elmélete… és gyakorlata? című munkámmal. A kutatás célja az volt, hogy megvizsgálja a 2008 márciusától folyamatosan megjelenő, tanárverésekről beszámoló tudósításokra adott reakciókat.

Mind az oktatáspolitika, mind a leendő tanárok, mind pedig a középiskolás diákok reakcióira kíváncsi voltam: vajon hogyan gondolkodnak a tanulói agresszió okairól, a lehetséges válaszokról és a megelőzéshez szükséges változásokról?

A kérdőíves felmérésben a tanárképzésben tanuló, illetve pedagógia szakos egyetemi hallgatók is részt vettek. Válaszaik és az oktatáspolitika egy lehetséges válaszát képviselő Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének reakciói motiválták tanári szakdolgozatom témáját. A pszichológiai elméletek figyelmen kívül hagyása, a pedagógiai szempontok leértékelése és az "elveszett" tanári tekintély hiányára való hivatkozások voltak dominánsak a válaszokban, melyek a külső hatalomra, tekintélyre és jogi szabályozásra épülő megoldásokat részesítették előnyben. Ezzel szemben a tanulásszervezés szemléletbeli változásai, illetve a pedagógusi, iskolarendszerbeli felelősség egyáltalán nem jelent meg az érintettek válaszaiban. Nézeteik és szemléletük erőteljesen nélkülözte a pedagógiai szempontok mentén történő elemzést.

Erre válaszként dolgozatomban megkísérlem egy 4 elemből álló modulcsomag kidolgozását, mely beépíthető lenne a tanárképzés kurzusaiba vagy felhasználható lenne pedagógiai tanulmányok során.

http://eotvoskiado.hu//img/gallery/ujdonsagok/czeto_borito_01.jpg

megosztás emailben
Share on Tumblr

Olvasói vélemény

Hozzászólok

spam védelem + spam védelem =

Hozzászólás:

Eotvos-pontok.hu webáruházunk és könyvesboltjaink
ELTE Reader
ELTE Eötvös kiadó grafikai stúdió
Szerzőinkek
Vendégkönyv

© 2018 ELTE Eötvös Kiadó - Egyetemi tankönyv- és jegyzetkiadó