Főoldal

Kiadvány

Gyöngy Kinga

A bölcsődei művészeti nevelés előzményei és jelen gyakorlata

Mikor kezdődik a művészeti nevelés? A bölcsődések számára már kisgyermekkorban, mesekönyv-nézegetés, ujjfestés, dallal kísért katicareptetés és hasonló élmények révén- tudtam meg a legkisebbek művészeti neveléséről szóló kutatásaimból.
Hogyan alakult a bölcsődék 160 éves története során a gyermekek művészetekkel való megismertetése? Pedagógiatörténeti tanulmányomban olvasható a válasz. Ez az értekezés túlmutat a művészeti nevelés témakörén, hiszen általánosságban azzal a kérdéssel is foglalkozik, mi a szerepe a kisgyermeknevelőnek a játék során. Rengeteg korabeli forrás segítségével elgondolkozhatunk a válaszon. Tanító? Irányító? Példamutató? Támogató? Kiszolgáló? Játszótárs? A bölcsődék története során a merev foglalkoztatástól a gyermekek saját alkotókedvében bízó hozzáállásig több mindent kipróbáltak.
A második tanulmány egy országos kérdőíves vizsgálat bemutatása. Részletekbe menően kérdeztük a kisgyermeknevelőket, milyen helyzetekben, hogyan és mit mesélnek, énekelnek, festenek stb.. A hatalmas adattömeget szórakoztató ábrák teszik könnyen megérhetővé és elemezhetővé. Az eredmények lehetővé tették a képzés számára való ajánlások megfogalmazását is.
A könyv a csecsemő- és kisgyermeknevelő BA szak számára készült, de igen tanulságos bármely (saját vagy más) kisgyermekét tudatosan nevelő felnőtt számára is.

http://eotvoskiado.hu//img/gallery/ujdonsagok/gyongy_borito.jpg

megosztás emailben
Share on Tumblr

Olvasói vélemény

Hozzászólok

spam védelem + spam védelem =

Hozzászólás:

Eotvos-pontok.hu webáruházunk és könyvesboltjaink
ELTE Reader
ELTE Eötvös kiadó grafikai stúdió
Szerzőinkek
Vendégkönyv

© 2018 ELTE Eötvös Kiadó - Egyetemi tankönyv- és jegyzetkiadó